Nespresso Cups kopen? Alle smaken in één overzicht (2019)!


Is Nespresso koffie goede koffie?

Mijn caféista mening

In de wereld van koffie is Nespresso ongetwijfeld een van de bekendste en meest gerenommeerde merken. Het heeft het concept van koffie in pods, ook bekend als koffie in capsules, uitgevonden. Vandaag is het merk zo nauw verbonden met dit type koffie dat Nespresso vaak Nespresso wordt genoemd voor koffiepads of koffiemachines, ongeacht het merk.

Ik stel u voor om de geschiedenis van de leider op het gebied van koffiecapsules, de verschillende gamma’s en mijn beste advies voor het kiezen van Nespresso koffie, wat meer in detail te ontdekken. Wat nog meer ?

Geschiedenis van het merk Nespresso

Het idee van koffiepads dateert van 1970, toen Nestlé zijn eerste octrooi met betrekking tot dit concept indiende. Het doel was een koffie te ontwikkelen waarbij elke capsule zou overeenkomen met een espresso, d.w.z. een korte, rijk gearomatiseerde en bijzonder volle koffie. De espresso wordt verkregen door het onder hoge druk te percoleren.

Nestlé richtte zijn dochteronderneming Nespresso op in 1986. De naam is gewoon een woordkoffer waarin Nestlé en espresso (espresso in het Italiaans) worden gecombineerd. In datzelfde jaar ontwierp Nespresso zijn eerste espressomachine en 4 koffiepads: Capriccio, Cosi, Decaffeinato, Bolero. In eerste instantie is het aanbod alleen gericht op de professionele sector.

Deze eerste jaren waren moeilijk, maar in 1989 lanceerde het merk de Nespresso Club, die zijn leden in staat stelt te genieten van exclusieve en gepersonaliseerde diensten. Nespresso begint succes te kennen en in 1991 verschijnt het merk in Frankrijk en de Verenigde Staten. In datzelfde jaar wordt het eerste recyclingprogramma voor capsules gelanceerd.

In de tweede helft van de jaren ’90 zette Nespresso zijn wereldwijde expansie voort, met de lancering van zijn website in 1996, die ook dienst doet als onlineshop, en met de ontwikkeling van zijn assortiment koffies en machines. Het merk heeft zijn aanbod uitgebreid tot particulieren.

In de eerste helft van de jaren 2000 werd de eerste Nespresso-boetiek geopend in Parijs. Het was in dit decennium dat het merk echt zijn stempel drukte op het grote publiek met innovatieve machines, een steeds gevarieerder aanbod van koffiesoorten en opvallende reclame, met name met George Clooney, die in 2006 ambassadeur van het merk werd.

Tegelijkertijd ontwikkelt het zijn merkimago op ecologisch vlak door de lancering van het Nespresso AAA-programma. Voortaan is Nespresso de wereldleider in koffiepads en bovenal een naam die verder gaat dan een gewoon merk.

De Nr. 1 koffiepad

Bij koffie in pods denken we onvermijdelijk aan het merk Nespresso, dat een bijna gangbare naam is geworden voor dit type koffie.

Nespresso is de onbetwiste leider op de markt van de capsulekoffie. Het is aanwezig in ongeveer 60 landen, heeft meer dan 430 winkels en heeft meer dan 10.000 mensen in dienst. Haar omzet bedraagt meer dan 4,6 miljard euro. De marges van Nespresso liggen dicht bij die van de luxemarkt.

Dankzij haar peulsysteem en talrijke octrooien heeft zij lange tijd de concurrentie kunnen blokkeren. De economische strategie van Nespresso lijkt sterk op die van fabrikanten van printers of scheerapparaten. De machine kost enkele tientallen euro’s tot enkele honderden euro’s om te kopen, maar wat uiteindelijk het meeste kost zijn de pods, die gecumuleerd over een jaar snel duurder kunnen worden dan de machine.

Vandaag heeft het merk te kampen met een meer georganiseerde concurrentie en zijn capsules van andere merken nu compatibel met Nespresso-machines. Nespresso is er echter in geslaagd een luxe-imago op te bouwen waardoor het zijn afstand kan bewaren.

De verschillende gamma’s Nespresso capsules

Het Nespresso koffieaanbod is onderverdeeld in twee hoofdcategorieën: Original en Vertuo. De keuze hangt af van het type machine.

Binnen de categorie Origineel zijn er 6 reeksen:

  • Itenseo (6 variëteiten): Kazaar, Dharkan, Ristretto, Arpeggio, Roma
  • Espresso (4): Livanto, Capriccio, Volluto, Cosi
  • Meesteroorsprong (5): Indonesië, Ethiopië, Colombia, India, Nicaragua
  • Lungo (4): Linizio, Envivo, Fortissio, Vivalto
  • Cafeïnevrij (4) : Ristretto, Volluto, Arpeggio, Vivalto
  • Variaties (3): Caramelito, Vanilio, Ciocattino

In de Vertuo-categorie kunt u kiezen uit 5 capsuleformaten:

  • Altviool (2 variëteiten): Dolce, Intenso
  • Mok (13): Colombia, Mexico City, Melozio, Giornio, Stormio, Odacio, Elvazio, Hazelino, Solelio, Caramelizio, Decaffeinato, Vanizio, Intenso,
  • Grand Lungo (4) : Fortado, Arondio, Aflorazio, Decaffeinato Ontuoso
  • Dubbele espresso (2): Scuro, Chiaro
  • Espresso (4) : Diavolitto, Altissio, Voltesso, Decaffeinato Intenso

Mijn advies over de keuze van de capsules

Om Nespresso-capsules te kiezen, raad ik u aan te letten op de intensiteit en de smaak. Elk bereik komt overeen met een intensiteitsschaal. Vervolgens kunt u binnen elke reeks capsules kiezen tussen verschillende smaken. Ik nodig u uit de Nespresso-site te bezoeken, waar elke koffie wordt beschreven in termen van intensiteit en smaak.

Nespresso pod bestellen: het kan niet eenvoudiger

Om uw Nespresso pods te kopen, kunt u naar een Nespresso boetiek gaan als er een in uw buurt is. U kunt dan gebruik maken van het advies van een verkoper en praten met andere Nespresso deep L liefhebbers.

U kunt uw pods ook gewoon online kopen, rechtstreeks op de Nespresso-site als u een specifieke keuze wenst, of op Amazon om te profiteren van voordeligere prijzen.

U moet er ook rekening mee houden dat sommige merken nu capsules aanbieden die compatibel zijn met een Nespresso-machine. Deze merken zijn online en soms in winkels verkrijgbaar.

 

 

 

Recent Posts